Thais voor beginners - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Thais voor beginners - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Thais voor beginners

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

07 Januari 2014 | Thailand, Hua Hin

De eerste drie weken zijn voorbijgevlogen! Vandaag heb ik na 14 dagen werken, eindelijk weer een vrije dag. Willem heeft me meegenomen op een korte tour door Hua Hin, en het allerbelangrijkste, naar het strand! Het was heerlijk om even een paar uur te niksen in een strandstoel. Hierna zijn we nog wat wezen drinken langs het strand en in de shopping mall naar een Japans restaurant geweest met zijn vriendin. Eigenlijk begon deze vrije dag gisteravond om 19:00 al erg goed. Ik mocht namelijk een nachtje de Club Suite uitproberen. Een hele ruime suite, met een ontzettend lekkere douche en doucheproducten en een bank om eens lekker de avond op door te brengen. Vanochtend kon ik genieten van een fantastisch uitzicht vanaf het balkon.

Tijdens mijn eerste paar dagen als Duty Manager heb ik vooral erg veel rondes gelopen door het hotel (en lopen zweten tijdens gesprekken met gasten langs het strand of zwembad). Verder heb ik elke dag een aantal kamers geïnspecteerd, kluizen opengemaakt en gasten uitgezwaaid en verwelkomt. Ook mijn eerste paar klachten heb ik al te pakken. Wel lastig, omdat ik nog niet zo goed weet in hoeverre ik zelf dingen mag beslissen en wat de juiste procedures zijn, maar het is tot nu toe goedgegaan. Ook heb ik elke middag in de lounge geholpen en daar wat Thaise woorden geleerd. Ik kan inmiddels tot 10 tellen en, nog belangrijker in de Thaise cultuur, vragen of iemand al heeft gegeten en hierop antwoorden. Telefonisch communiceren met andere afdelingen gaat nog niet zo goed, soms wordt de telefoon gewoon opgehangen omdat de persoon aan de andere kant van de lijn geen Engels spreekt, en vaak heb ik dus de hulp van anderen hierbij nodig. Face-to-face gaat een stuk beter, dan word ik gewoon meegenomen naar iemand die wel Engels spreekt (zo heb ik eergister drie personen verder toch mijn bloemen te pakken gekregen bij de bloemist).

2 Januari was meteen het eerste team feestje van het jaar. Omdat Lynna per 1 januari weg is, en Eve en ik zijn begonnen, zijn we lekker op kosten van het hotel wezen eten en drinken in een restaurantje langs de weg. Het thema was 'scarf party' , m.a.w. iedereen moest een sjaal omdoen (het was zeker niet mijn idee dit!). Het was in ieder geval heel lekker eten en natuurlijk een gezellige avond! Zondagavond had ik afgesproken met de drie Nederlandse staigaires uit het Sheraton, we zijn uit eten geweest in Hua Hin en daarna ben ik als een echte toerist met een Tuk Tuk terug naar het hotel gegaan.

De foto's van de scarf party volgen nog, de andere foto's heb ik in mijn album geupload:
https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh

  • 07 Januari 2014 - 16:14

    Lydia:

    Wat een vervelend uitzicht vanaf het balkon :)
    XX

  • 07 Januari 2014 - 16:43

    Joyce:

    Ohhh leuk allemaal. Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers op je buitenlandse avontuur. Zijn de stagaires bij Sheraton ook van HDH? Geen onderonsje met mr Oomen meer? De bank in de Club Suite ziet er goed uit! En wow, wat een uitzicht! Wat hebben jullie trouwens een mega zwembad :) Enne, leuke bikini! Maar wel een beetje lachen als je een foto van jezelf maakt hoor ;) Liefsx

  • 07 Januari 2014 - 16:53

    Kayleigh Teer:

    Haha, zal beter m'n best doen volgende keer! Heb wel de foto's van de staffparty eindelijk binnen en geupload. Nee, Mr Oomen is weg, eind deze maand komt de oude HDH directeur hier slapen, dus ben benieuwd! Een praktijkstaigaire van ons, en twee van Maastricht. Mooi zwembad hè? Jammer dat ik er niet in mag. Er is trouwens nog een tweede aan de andere kant van het gebouw, met zout water. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 29136

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: