Vermist! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Vermist! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Vermist!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

02 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Sawasdee ka!

Deze week was een week van uitersten. Het ene moment was het ontzettend rustig, het volgende moment zat ik in een busje op weg naar het politiebureau (van de tourist police). Afgelopen dinsdag kwam een van de VIP gasten naar de receptie omdat hij zich zorgen maakte over zijn zoon. De zoon van deze meneer was de voorgaande avond uit eten geweest met zijn moeder, maar terwijl zij terugkeerde naar het hotel, wilde hij graag nog even winkelen. Dinsdagochtend was er echter nog steeds geen teken van leven van deze 'jongen'. Mijn collega's achter de receptie stuurden mij op deze gast af, omdat ze dachten dat ik uiteraard bekend ben met dit soort problemen en precies weet wat ik moet doen. Tot op dit moment verwachtte ik nog steeds een jongen van max. een jaar of 25. Toen ik met de vader in gesprek ging bleek het echter om een volwassen man van 50 te gaan! Toch zijn er wat telefoontjes heen en weer naar het politiebureau gegaan en heb ik de kluis open moeten maken voor zijn paspoort. Uiteindelijk zat ik met twee security guards en de vader in een busje klaar om naar het bureau te gaan. We waren echter de afrit nog niet af, of de chauffeur keerde halsoverkop om weer terug te rijden. En ja hoor, daar stapte de zoon af van een scootertje. Naar eigen zeggen had hij een fantastische avond gehad met wat nieuwe vrienden. Ik ben blij dat het met een sisser is afgelopen, maar ik ben in elk geval weer een nieuwe (werk) ervaring rijker.

Op dezelfde dag had een van onze gasten ook besloten dat het een goed idee zou zijn om zijn/haar sigaret te doven in de plant op het balkon. Dat is dus geen goed idee. De schoonmaakster kreeg de schrik van haar leven toen ze de kamer binnen kwam en de plant heeft dit voorval niet overleefd. De enige taak die voor mij overbleef was de groepsleider aanspreken en zorgen dat de plant werd vervangen.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste evaluatie interview gehad voor school. Erg positief en ik heb een aantal extra projecten erbij gekregen om de rustige momenten op te vullen.

Afgelopen woensdag en vandaag waren mijn vrije dagen. Op aanraden van collega's ben ik eens wat verder doorgelopen op het strand van Hua Hin in plaats van meteen neer te ploffen. En inderdaad, ongeveer 10 á 15 minuten verder is het strand inderdaad een stuk breder en de zee blauwer. Van sightseeing is de afgelopen tijd niet veel meer gekomen, maar van 16 t/18 maart ga ik naar Chiang Mai en 11 en 12 maart ga ik mee op het English Camp vanuit het hotel, waar op de karaoke wedstrijd na, voor mij en de andere vier stagiaires in ieder geval genoeg tijd is voor ontspanning.

Het aantal Nederlandse stagiaires in Hua Hin groeit trouwens snel! Afgelopen week zijn er 4 nieuwe studenten bijgekomen om in het Sheraton te gaan werken en aankomende week komt er nog één meisje bij voor het Anantara. Al met al een grote groep dus. Het is voor mij heel erg wennen om opeens weer zoveel soortgenoten om me heen te hebben, maar het is wel gezellig omdat er nu echt wel elke avond iemand te vinden is om wat te gaan doen. Toch ben ik afgelopen week ook nog een aantal keer weg geweest met mijn Thaise collega's. Ik ben onder andere bij een van hen thuis geweest voor een etentje in de tuin en heb uiteraard ook weer bij een stalletje langs de weg gegeten.

Een aantal nieuwe foto's zijn weer geüpload:
https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh


  • 02 Maart 2014 - 17:10

    Lydia:

    Weer een leuk verslag:) XX

  • 02 Maart 2014 - 17:14

    Louisa:

    Weer dank voor je leuke reisverslag met veel nieuwe en ook spannende belevenissen. De tijd zal wel voor je vliegen. Al maak je ook lange werkweken je maakt leuke dingen mee en ik vind het vooral zo bijzonder dat je met je Thaise collegaatjes ook privé omgaat, ook daardoor meer meemaakt en van het land en z'n volk ontdekt. Veel plezier nog ! Groetjes uit lente-achtig NL.

  • 02 Maart 2014 - 17:20

    Milou:

    Wat leuk om weer te lezen! gelukkig gaat het zo goed!!
    Heel veel plezier in Chiang Mai dat is wel een leuke stad om te zien!! GA je met een binnenlandse vlucht ernaartoe of met de trein?
    Dikke kus

  • 10 Maart 2014 - 13:15

    Kayleigh Teer:

    Sorry voor de late reactie op deze leuke berichten, ik dacht dat ik al had gereageerd. Ik ga via Bangkok met een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai en daar slapen in ander hotel van hetzelfde keten. De tijd vliegt zeker voorbij! Ik ben heel erg blij met mijn lieve Thaise collega's; inderdaad een groot voordeel in het leren kennen van de Thaise cultuur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 29137

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: