Nieuwe hobby ontdekt! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Nieuwe hobby ontdekt! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Nieuwe hobby ontdekt!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

23 Mei 2014 | Thailand, Hua Hin

Nouja, wel een hele dure hobby!

Gisteravond ben ik thuisgekomen van 5 dagen vakantie op het eiland Koh Tao. Afgelopen zondag vertrok ik hier 's ochtends vroeg naar toe met de bus en de ferry om bij het Big Blue Diving Resort mijn Open Water Diving certificaat te halen. Na te hebben ingechekt, was zondagavond al meteen de introductie. Met in totaal een groep van 20 man, kregen we meteen 3 video's theorie voorgeschoteld, met daarna het theorieboek en bijbehorend huiswerk. Na een nogal korte nacht in de bloedhete kamer, werden we maandagochtend om 8:30 opnieuw verwacht in Big Blue II. Er zijn namelijk 2 gedeeltes, op ongeveer 5 minuten afstand van elkaar, Big Blue I waar ik sliep en Big Blue II. Hier maakten we kennis met onze eigen groep. Samen met een Nederlands meisje, Duits meisje, Chinees meisje en Engelse jongen kwam ik terecht bij onze Finse instructrice Skui. 's Ochtends stond er opnieuw theorie op het programma, eerst een lesje op het bord en daarna de rest van de video's. Hierna begon het echte werk en maakten we kennis met de benodigde materialen en hoe deze in elkaar te zetten en uit elkaar te halen. Na de lunch mochten we dan eindelijk het zwembad in om te oefenen. Erg wennen zo'n zware tank op je rug! Dit begon simpelweg met ademhalen door de "regulator", heel erg raar in het begin. Daarna volgden vaardigheden zoals vest opblazen, duikbril opzetten en afzetten onder water en naar beneden en omhoog gaan. Ook hebben we geleerd wat we moeten doen in het geval we geen lucht meer hebben, onze buddy moeten helpen of de materialen onder water aan- en uit moeten trekken. De dag werd afgesloten met een test baantjes zwemmen en drijven.

Dinsdagochtend kregen we nog een lesje over hoe uit te rekenen hoe lang je onder water kunt blijven en hoe diep en welke risico's en ziekten er aan duiken verbonden zijn. Hierna was het theorie examen, bestaande uit 50 multiple choice vragen, die we uiteraard allemaal hebben gehaald! Na een lekkere lunch gingen we 's middags dan eindelijke de zee in. Erg spannend! Na een korte boottocht hebben we 2 duiken gemaakt naar 12 meter diepte. Ontzettend gaaf! Er is heel veel te zien onder water, maar eigenlijk waren we allemaal meer bezig met zorgen dat we alle handelingen goed aan het uitvoeren waren en moesten we een paar oefeningen herhalen uit het zwembad. Aan het einde van de middag waren we weer terug en na het wassen van onze spullen, zijn we lekker uit eten geweest en hebben we daarna op het strand nog wat gedronken.

Woensdagochtend ging de wekker al erg vroeg; al om 6:45 zaten we op de boot voor onze volgende duik. Dit keer mochten we naar de 18 meter diepte. Hoewel ik een aantal keer per ongeluk ben "opgestegen" en we bijna allemaal een aantal flinke fouten hebben gemaakt, was het heel erg mooi en hebben we o.a. barracuda's gezien en een rog! Na een pauze mochten we op een andere plek opnieuw het water in. 61 minuten lang (veruit het langste van alle groepen) hebben we weer op 18 meter onder de oppervlakte doorgebracht. Het was uiteraard weer ontzettend mooi en we hebben heel veel verschillende vissen, koraal en andere zeedieren gezien. Op de bodem hebben we opnieuw nog een aantal vaardigheden uit moeten voeren, maar verder was het gewoon genieten. Deze duik is gefilmd en ook op de boot werd gefilmd. Het was even een investering, maar ik heb de DVD gekocht om te kunnen laten zien! Na het invullen van onze logboeken, zijn we allemaal geslaagd voor ons SSI Open Water Diver certificaat :). Dit hebben we 's avonds gevierd met lekker eten en drinken op het strand.

Gisterochtend heb ik nog even op het strand kunnen doorbrengen, maar om 14:00 vertrok de taxi naar de haven en na de boottocht en bustocht kwam ik tegen 23:00 thuis van een geweldige vakantie! Ik kan in ieder geval niet wachten tot er weer een gelegenheid komt om te gaan duiken!

Vandaag is dan toch helaas het werken weer begonnen. Nog maar 6 dagen te gaan hierna. Mijn schoolverslagen zijn zo goed als af en ik wacht vooral errug lang op feedback van mijn docenten. Gelukkig houd Willem me flink bezig met extra projecten, want erg druk is het momenteel niet. Er zijn behoorlijk wat reserveringen geannuleerd in verband met de staatsgreep. Aan het aantal berichten op Facebook te zien, is dat nieuws intussen ook in Nederland doorgedrongen. Afgelopen week heeft het leger de macht over Thailand overgenomen, omdat tot nu toe alle onderhandelingen stuk zijn gelopen. Kort samengevat betekent het dat het leger de leiding heeft tot aan de verkiezingen in augustus. Voor het dagelijks leven betekent dit dat alle tv zenders uit de lucht zijn en er alleen nog maar nieuws van het leger te zien is en dat er van 22:00 tot 05:00 een avondklok is ingesteld. In Hua Hin word daar vooralsnog niet heel streng op gecontroleerd, al sluiten wel de winkels vroeger, maar Bangkok ondervind wel veel problemen. Het ziet er naar uit dat Hua Hin en de andere toeristengebieden ook gewoon veilig en onveranderd blijven.

Vorige week heb ik trouwens ook nog een uitstapje gemaakt naar Pranburi, samen met een collegaatje. Heel mooie natuur en gezellige dag! Verder zijn we uiteraard nog een paar keer wezen eten en hebben we ook nog twee keer taart gekregen op het werk.

Ik kan niet geloven dat mijn tijd er hier bijna op zit, maar het is toch echt bijna zover! Ik denk dan ook dat mijn volgende (en laatste) reisverslag pas gaat komen als ik 31 mei weer in Nederland ben aangekomen.

https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh


  • 23 Mei 2014 - 17:56

    Louisa:

    Wat ontzettend leuk om te lezen hoe je genoten hebt van het duiken en ontdekken van die geweldige onderwaterwereld. En natuurlijk gefeliciteerd met het halen van je brevet ! Er zijn nog genoeg plekken dichterbij je moederland waar je kunt duiken en ook veel moois zien, dus ... wordt vervolg ! Je laatste loodjes zijn aangebroken. Veel plezier en succes met de afronding van je studie en we zien je weer op de Plaggewagen/Viersloot. Een heerlijk (zalig) uiteinde van je stage toegewenst door Louisa en Nick

  • 24 Mei 2014 - 17:22

    Marjan:

    Hi Kayleigh, wat een fantastische ervaring dat duiken. Nog even en dan ben je weer in je koude kikkerlandje, maar ik denk dat je een heerlijk en leerzame tijd achter de rug hebt en die ervaring kan niemand je meer afnemen. Ik was een trouwe fan van je verhalen en zal ze missen. Tot in Nederland. groetjes en een dikke knuffel van Marjan en de groeten van de rest van de familie.

  • 01 Juni 2014 - 20:46

    Kayleigh Teer:

    Bedankt voor jullie trouwe reacties en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 29145

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: