Sawadee ka! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Sawadee ka! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Sawadee ka!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

23 December 2013 | Thailand, Hua Hin

Sawadee ka!

Allereerst, alvast hele fijne feestdagen! Hier in Thailand is er vrij weinig van de feestdagen te merken. Het hotel hangt vol met kerstversiering en de komende dagen zijn er speciale activiteiten voor de gasten, maar de lekkere temperatuur en het zonnetje kloppen toch niet helemaal bij het beeld voor eind december.

Ik zal proberen om alle eerste indrukken van de afgelopen week samen te vatten.

Vorige week maandag landde het vliegtuig ruim op tijd. Gelukkig stond mijn taxichauffeur al klaar (helaas, geen limousine, maar een gewoon luxe uitgeruste auto). Na een rit van 3 uur, met een hurktoiletstop tussendoor, stond Willem klaar om me te verwelkomen in het hotel. Willem is de Director of Rooms, hij heeft zelf ook via Hotelschool Den Haag stage gelopen en is hierna een aantal jaar terug blijven plakken. na een korte stop bij mijn eerste hotelkamer, zijn we gaan lunchen, waarna ik al meteen mijn eerste tour door het hotel heb gehad en kennis heb gemaakt met een Nederlands echtpaar dat hier zo'n 4 maanden per jaar verblijft.

Na een welkome nacht slaap, stond dinsdag de introductie van HR (personeelszaken) op het programma. Na de verplichte PowerPoint over het bedrijf en een tweede rondleiding, heb ik voor het eerst gegeten in de kantine. Ik was bang voor St. Lucia achtige taferelen, maar eigenlijk was het eten best wel lekker . 's Middags ben ik naar het ziekenhuis meegenomen voor een medische check, er is namelijk een doktersverklaring nodig om een werkvisum te kunnen krijgen. Na het meten, wegen, luisteren naar mijn longen en nemen van mijn bloeddruk ben ik weer helemaal gezond verklaart :). Ik heb ook meteen een Thaise rekening moeten openen en een simkaart aangeschaft. Khun Poi (het meisje dat mij begeleidde, Khun is een beleefdheidsvorm) trakteerde me hierna op "bubbelthee". Niet doen! Uit beleefdheid heb ik het gedronken, maar het is niet te doen. 's Avonds ben ik samen met Willem, een van zijn Nederlandse hotelschoolvrienden die in Centara werkt , en Linde (stagaire bij het Hilton) uit eten geweest.

Vanaf woensdag ben ik echt begonnen met inwerken. Ik val onder de afdeling FO (front office), maar in plaats van "on the job training" zoals ik bij mijn vorige stage en baantjes gewend ben, zit ik hier vooral in de backoffice. Ik word ingewerkt door Lynna, zij is duty manager/ guest relations manager en het is de bedoeling dat ik haar vanaf de eerste week van januari overneem. Vooralsnog heb ik vorig erg veel gewacht en meegeholpen aan het schrijven van een trainingmanual. Vanochtend was Lynna er niet, en heb ik wel voor het eerst even achter de receptie gestaan en een room inspection uitgevoerd. Ik vind het inwerken vooralsnogl in een erg langzaam tempo gaan, maar ik heb het er met Willem over gehad en het is echt de bedoeling dat ik haar overneem, en dit schijnt normaal te zijn, dus moet deze backoffice weken nog maar even uitzitten! Ik heb tot nu toe alleen nog maar 14 - 23 diensten gehad, maar moest vanochtend al vroeg aanwezig zijn voor de morning briefing met het management team om mezelf voor te stellen.

Het FO team is wel erg aardig, er gaat natuurlijk wel ontzettend veel in het Thais, maar ze zijn wel bereid dingen in het Engels uit te leggen en af en toe eens een praatje te maken. Ook de rest van het personeel is vriendelijk, in de kantine word ik steevast gewaarschuwd door iemand als iets misschien te pittig is. Toch vergis ik me daar soms nog wel in en staat mijn mond ik de fik, gewoon niks laten merken en met een pokerface door eten in dat soort gevallen!

Als management trainee mag ik gelukkig well de rijst in de kantine af en toe afwisselen met het eten van buffetten in de restaurants. Heb inmiddels bijna alle restaurants uitgeprobeerd met Lynna, moet alleen de Italiaan nog proberen. Ook ben ik van de week naar Hua Hin geweest om zelf maar eens boodschappen te doen. Hoewel de hele hotel shuttle vol zat werd ik in mijn eentje ergens afgezet en had ik 1,5 uur om de mall te vinden en inkopen te doen. Tjaa, daar sta je dan. Maar het is gelukt, ik heb een mall gevonden (niet degene waar ik eigenlijk naar toe wilde) en ik ben zelfs weer in een keer terug bij de opstapplek gekomen! Ik zal volgende keer meer foto's maken, ik zag onderweg een erg leuke markt waar ik nog eens naar toe wil.

Het is trouwens ontzettend jammer dat er in mijn uniform geen zakken zitten om mijn camera in kwijt te kunnen; de afgelopen dagen werd er een Indiase bruiloft gehouden, met gister als hoogtepunt een versierde olifant op de oprit en een hele mooie ceremonie (met een prachtig aangeklede bruid). Ook was er zaterdagavond vuurwerk te zien vanaf het hotel i.v.m. een viering voor de koning, die tijdelijk in het paleis in Hua Hin verblijft.

Morgen is mijn eerste vrije dag hier, dus dat word lekker een dagje strand! Ik ben 's ochtends al wel een aantal keer naar het strand geweest bij het hotel, ar mag dan alleen op het uiterste stukje liggen wat niet meer voor het hotel zit, maar voor het naastgelegen appartementencomplex.

Ik heb nog niet heel erg veel foto's gemaakt, maar ze zijn hier te vinden (even knippen en plakken in de adresbalk): https://picasaweb.google.com/kayleigh.teer/Thailand1314?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNv8_auyk7SGVQ&feat=directlink .

Liefs,
Kayleigh

  • 23 December 2013 - 18:16

    Lydia:

    Eindelijk een verslag:). Heel leuk om te lezen.
    En wat zie je er charmant uit in je uniform. Staat je goed. Echte zijde?

    XXX



  • 24 December 2013 - 11:11

    Marjan:

    Hi Kayleigh, ziet er mooi uit en je uniform staat je echt schitterend!!! Ik zie uit naar je verhalen en foto's de komende tijd. Een gezellig Thais kerstfeest, we zullen aan je denken tijdens het kerstdiner met de familie in Almere. Knuffel Marjan

  • 29 December 2013 - 10:52

    Oma Van Cindy:

    je maakt weer heel wat mee leuk hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 29228

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: