Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

01 Januari 2014 | Thailand, Hua Hin

Sawadee Pi Mai!

Oftewel, gelukkig nieuwjaar!

Ik ben nog steeds aan het bijkomen van het geweldige NYE gala gisteravond. Eigenlijk stond ik ingeroosterd om van 14:00 tot 23:00 te werken, maar daar is vrij weinig van terecht gekomen. Aan het einde van de middag hebben we met het hele Front Desks team oud & nieuw gevierd. Al een paar weken geleden waren er lootjes getrokken en gister werden de cadeautjes uitgewisseld. Eigenlijk zou ik niet meedoen, maar ik heb toch een cadeautje gehad (ik moet alleen nog iets voor de gulle gever kopen). Hierna mocht ik me om gaan kleden om door de gaan naar de borrel voor de genodigde gasten om namens het management met iedereen te praten. Om 20:00 was het tijd om iedereen naar de 'Lagoon Lawn' te leiden voor het Razzle Dazzle NYE feest. De Chicago fans onder jullie zullen de naam al meteen herkennen en begrijpen dat het thema de jaren 20/30 was. Na het plaatsen van de VIP gasten kon ik plaatsnemen aan het begin van de ijsbrug om daar de rest van de gasten te verwelkomen. Hierna werd het feest in gang gezet met een optreden van het Royal Symphony Orchestra. ik had eigenlijk verwacht dat ik de rest van de avond heen en weer zou moeten blijven lopen, maar niets is minder waar. Ik mocht plaatsnemen aan de tafel met meerdere managers en genieten van het eten en de optredens. De optredens waren in één woord geweldig. Vier van Thailands grootste, awardwinning, sterren traden op en ook het ballet uit Bangkok. Tegen 24:00 werden we naar de vijver verwezen. Hier kwamen gondola's uit de mist tevoorschijn, begeleid door trommels en Thaise danseressen. Ik heb weinig eerder zoiets moois gezien. Om klokslag 24:00 barstte het vuurwerk los. Hierna mochten ook wij eindelijk nog even de dansvloer op. Rond 1:00 was het buiten afgelopen en ben ik met Jatupon nog naar de Polo bar geweest, waar ik tot 2:30 niet meer los werd gelaten door een van onze Belgische gasten.

Hier wat filmpjes van het feest, vooral de laatste is erg de moeite waard!
http://www.youtube.com/watch?v=25MtkgWQTkk
http://www.youtube.com/watch?v=1Ct4tju_58k
http://www.youtube.com/watch?v=cD0lF_LOArI
http://www.youtube.com/watch?v=5sUBCazbmoI


Het was een ontzettend leuke O&N, maar helaas moest ik vandaag wel weer om 10:00 beginnen. Het was ook meteen duidelijk vanochtend wie er gister tot in de late uurtjes is door gegaan: de gasten binnen met hun zonnebril en het personeel met wallen en in een aangepast tempo. Vanaf vandaag ben ik wel officieel duty manager. Nu Lynna weg is, ben ik "gekoppeld" aan Jatupon, de enige andere duty manager. Deze week werk ik nog met hem samen, vanaf volgende week worden onze shifts zo afgestemd dat we elkaar afwisselen. Ik heb vandaag in ieder geval alvast geleerd hoe ik een kluis open moet maken (of open moet laten maken) en hoe ik de kamersloten moet resetten. Verder heb ik een paar rondjes langs het zwembad gemaakt om de gasten een gelukkig nieuwjaar te wensen en zoals elke dag afgelopen week geholpen tijdens de drukte in de Club Lounge.

Maandagavond ben ik naar een (gratis) Hotelschool etentje in Hua Hin geweest. Een van mijn docenten is op vakantie in Thailand en bezoekt meteen alle staigaires. Samen zijn vrouw en zoon en met Linde (Hilton) en Monique (Sheraton) zijn we in een lekker visrestaurant wezen eten, op kosten van school. Eigenlijk zou afgelopen maandag ook mijn vrije dag zijn, maar in verband met de drukte waren iedereens vrije dagen tussen 28 dec. en 1 jan. ingetrokken. Op mijn vorige vrije dag (24 dec.) ben ik lekker een dagje naar het strand in Hua Hin geweest en 's avonds naar de Christmas Eve party van het hotel. Lang niet zo spectaculair als gisteravond, maar wel met optredens van lokale bands, dansgroep en koor.

Hierbij ook mijn bijgewerkte foto album:

https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh.

  • 01 Januari 2014 - 17:05

    Marjan:

    Wat lijkt met het geweldig om zo een oud en nieuwjaarsfeest mee te maken, dat is het harde werken wel waard!!
    Jij ook natuurlijk een heel gelukkig 2014 en geniet van je stage.
    knuffel Marjan

  • 02 Januari 2014 - 07:33

    Louisa:

    Hoi Kayleigh, jij ook een heel gelukkig, vrolijk, Heb met plezier je verslagen gelezen. Dat Oud/Nieuw feest was wel een topper zo te zien en horen. Er is al zoveel met je gebeurd in die 2 weken. Ik hoop wel dat je straks wat meer vrije tijd krijgt om te doen wat je wilt en meer te ontdekken van dit fascinerende land en z'n cultuur. Heel veel plezier nog ! Groetjes Louisa

  • 03 Januari 2014 - 19:38

    Joyce:

    Zo leuk om eindelijk eens je verhalen bij te lezen!! Je NYE klinkt helemaal gaaf! En nu al benoemd tot Duty Manager, goed bezig ;) Met welke HDH docent had je een etentje? Laat me raden...meneer Kers??? :P Liefs x

  • 06 Januari 2014 - 10:07

    Susan:

    Hee Kayleigh!
    Wat leuk om je verslagen te lezen, ik ga je volgen! Hele mooie foto's en wat een geweldige NYE! Heel veel succes daar en geniet ervan.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 630
Totaal aantal bezoekers 29149

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: