De eerste maand zit er al weer op - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu De eerste maand zit er al weer op - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit er al weer op

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

16 Januari 2014 | Thailand, Hua Hin

De tijd vliegt voorbij! Het is vandaag alweer precies een maand geleden dat ik hier ben aangekomen! Ik ben inmiddels al een aantal keer door mijn (Club Lounge) collega's mee op stap genomen. Vorige week lekker gegeten in een klein restaurantje waar ik de enige "falang" (buitenlander) was en net na het werk met Paramate en Rada bij een stalletje langs de weg gegeten. Vorige week heb ik, na het etentje, ook voor het eerst de nightmarkt in Hua Hin verkent. Hierna wilde Bee en Elle (de twee Thaise trainees) mij graag hun woonplek laten zien. Ontzettend veel van de staff woont hier op het terrein in een van de staffhouses, en tot nu toe had ik alleen een van de supervisors/management houses gezien. Bee en Elle wonen dus, net zoals ongeveer honderd anderen, in een slaapzaal die ze delen met in totaal acht collega's. In elk van de hoeken staat een kast en dan staan er twee rijen met vier bedden tegen elkaar aangeschoven. Er zijn douchehokjes en wc's op de gang die worden gedeeld met de hele verdieping. Opzich een hele gezellige bende, maar ik kan me er weinig bij voorstellen dat een aantal van mijn collega's al drie jaar zo wonen!

Op het werk is het over het algemeen erg rustig geweest nu de kerst- en oud en nieuw drukte weg is. Vandaag heb ik mezelf wel prima kunnen vermaken met het kijken naar de opnamen van een Koreaanse soap. Verder was het afgelopen zaterdag Children's Day in Thailand. Dat betekende voor ons 170 kamers met minstens één kind per kamer, afkomstig van een school uit Bangkok. Wat een drukte! Momenteel vinden er ook veel congressen plaats in het hotel, waardoor het langs het zwembad aanzienlijk rustiger is.

Maandag en dinsdag waren mijn twee vrije dagen. Maandag heb ik eerst de toerist uitgehangen in Hua Hin, daarna met Linde naar het strand geweest en 's avonds uit eten op de Nightmarkt. Dinsdag ben ik weer een lekker dagje naar het strand geweest. Moet kunnen toch, midden in januari?

De nieuwe foto's zijn weer geüpload. Ik heb ook nog een aantal extra foto's weten te vinden van Oud & Nieuw:
https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

  • 16 Januari 2014 - 16:51

    Lydia:

    Leuke foto's:)

    XX

  • 16 Januari 2014 - 17:38

    Milou:

    whoow wat gaat dat snel, een maand alweer!!!
    Leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken!
    xxx

  • 16 Januari 2014 - 18:39

    Joyce:

    Ja hoor, moet zeker kunnen, midden in januari! Hier regent het al een aantal dagen aan 1 stuk door dus ik geef je groot gelijk! Xxx

  • 17 Januari 2014 - 08:40

    Louisa:

    Mooie foto's, boeiend verslag, Kayleigh. Wel heel bijzonder om te lezen dat het merendeel van de staff zo primitief woont. Zat jij daar niet mee ? Vertel eens wat over jouw behuizing ? Heerlijk dat je ook weer eens lekker hebt kunnen relaxen op het strand.
    Uitgaan betekent dus voornamelijk ' uit eten gaan' .. maar dat brengt natuurlijk ook het sociale met zich mee; is goed voor de kennismaking met de cultuur daar en voor de opbouw van vriendschappen. Ik wens je nog heel veel plezier en leuke vriendschappen toe ! Groetjes Louisa

  • 20 Januari 2014 - 16:11

    Kayleigh Teer:

    Leuk, al die reacties! Het is zeker vervelend om te zien hoe primitief de staff leeft. De trainees hebben niet echt veel keus, maar het meeste personeel kiest ervoor om zo te wonen omdat het gemakkelijk is zo dicht bij het werk. Ik heb het wel eens nagevraagd, maar een kamer in Hua Hin is niet veel duurder. Ik zit nu al 5 weken in een standaard hotelkamer, wel even iets anders dus! Vooralsnog heb ik deze kamer alleen. Over een maand zal er nog een meisje van mijn school komen, dus er is kans dat we vanaf dan de kamer delen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 29150

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: