English Camp & Chiang Mai - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu English Camp & Chiang Mai - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

English Camp & Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

19 Maart 2014 | Thailand, Hua Hin

Goedenavond!

Afgelopen was vooral een week van veel sightseeing en leuke dingen doen.

Vorige week dinsdag en woensdag was ik samen met Esmée en Suzanne en de twee Thaise management trainees mee als begeleider/team captain met het English Camp. De bus stond om 9:00 klaar om ons als eerst naar het Rama II memorial park te brengen. Hier werden we voor het eerst als teams bij elkaar gezet voor de eerste opdracht. Op de handen en voeten werden letters geschreven en hierna moesten we á la 'jongens tegen de meisjes' woorden spellen. De tweede opdracht in het park bestond uit woorden vertalen aan de hand van bijschriften in de musea. De meeste voorwerpen hebben we nooit gevonden, maar door goed te gokken zijn we toch nog tweede te worden! Na een snelle lunch reden we door naar het hotel. Een ontzettend schattig guest house in the middle of nowhere. Er was één groot huis voor alle meiden met beneden twee slaapzalen en boven drie driepersoonskamers (waarvan ik er een deelde met de twee andere Nederlanders). Door de tuin verspreid stonden meerdere huisjes voor de jongens. Erg basic, maar wel heel leuk.

Vanaf het hotel zijn we in bootjes (met heeeeel weinig beenruimte) de rivier opgegaan naar een orchideenkwekerij.
http://youtu.be/UqwZbbSJDn4

De kwekerij stelde weinig voor, maar alle Thai vonden het helemaal geweldig en er werden dan ook volop selfies gemaakt. Uiteindelijk zijn wij ook maar met deze trend mee gaan doen en hebben op elke locatie een selfie gemaakt. Na twee uurtjes om uit te rusten en te douchen, begon het buffet en de karaokewedstrijd. Mijn team had het nummer 'When you say nothing at all' van Ronan Keating gekregen. Na de verplichte Engelse nummers, mocht er nog tot 23:00 volop in het Thai gezongen worden en dat hebben we geweten. Een aantal collega's wisten van geen ophouden!
http://youtu.be/crf1t6VEHqc
http://youtu.be/53-OjpRHj_M

Wij zijn wel vroeg gaan slapen, aangezien de wekker woensdag al om 6:00 afliep. Nog voor het ontbijt kwam er een monnik langs aan wie we eten hebben gedoneerd. Na het ontbijt, bestaande uit rijstsoep, vertrokken we met dezelfde bootjes naar de Damnoen Saduak floating market. De opdracht hier was om aan vijf verschillende toeristen te vragen waar ze vandaan kwamen, hun hoofdstad en hoe dankjewel en tot ziens te zeggen in hun taal. Ik stond versteld! Veel teams hadden het bijltje er allang bij neergegooid, maar de tot dan toe twee stilste mensen uit mijn team werden opeens fanatiek en stapten op iedereen af. Het was leuk om de floating market te bekijken, maar het was vooral erg toeristisch met dezelfde souvenirs als op elke andere plek in Thailand. Na het uitchecken van het hotel, gingen we op weg terug naar Hua Hin. Onderweg zijn we eerst gestopt om te lunchen en daarna bij de Siam Winery. Hier werd het proces van wijn maken uitgelegd en was er een aantal wijnen om te proeven. Helaas ging het grotendeels in het Thais, maar ik heb alsnog een fles wijn gewonnen door een vraag goed te beantwoorden :). Vanaf hier was het nog zo'n 3,5 uur terug rijden naar het hotel. Uiteindelijk kwamen we 18:00 terug van een geslaagd uitje en hebben we onszelf getrakteerd met een Thaise massage.

Hierna ben ik drie dagen aan het werk geweest. Omdat het hotel zaterdag volgeboekt was, heb ik voor een nachtje bij een collega op de kamer geslapen in het staffhouse. Prima te doen, maar wel erg jammer dat ik mijn hele kamer weer in twee koffers moest zien te krijgen.

Zondagochtend ging de wekker al erg vroeg, want om 6:00 stond de taxi klaar om mij naar het vliegveld te brengen. Volgens de collega die de taxi voor een vriendenprijsje had geregeld zou het 3,5 uur rijden zijn, we stopten echter om 8:00 al voor het vliegveld. Het is helaas een erg klein vliegveld, dus er was vrij weinig te doen totdat mijn vlucht om 11:30 vertrok richting Chiang Mai. De veiligheidsregels waren alles behalve streng. Ik had een ruime hoeveelheid meer dan de toegestane hoeveelheid vloeistof mee en ik zag toch echt mensen met meer dan twee tassen aan boord gegaan. De vlucht landde uiteindelijk 20 minuten eerder en omdat ik de enige was die had geboekt voor de airport transfer, kon ik meteen door naar het hotel. Bij aankomst in het hotel werd ik begroet door de Management Trainee, heel leuk. Hierna werd ik naar mijn kamer gebracht, ik was gratis geüpgrade naar een Club kamer op de 7e verdieping.

Na mijn tas te hebben achtergelaten, ben ik gewapend met een plattegrond de oude stad ingetrokken om alle tempels te bezichtigen. Ik kan de namen niet allemaal meer matchen met de juiste tempels, maar ik heb de meest belangrijke gezien. Na een erg hete toch, ben ik wezen afkoelen in het zwembad van het hotel. Hierna ben ik de Sunday Walking Street opgegaan. Een gigantische night market door bijna de gehele oude stad van Chiang Mai. Na vroeg te zijn gaan slapen, ging de wekker maandagochtend opnieuw op tijd. Om 7:00 werd ik namelijk opgehaald voor de excursie naar het noorden. De eerste stop was bij de hotspring. Niet erg bijzonder, maar gelukkig was het vooral een korte stop om wat te drinken. Na nog een uur rijden kwamen we aan bij de Wat Rong Khun, witte tempel in de buurt van Chiang Mai. Het was een heel erg mooie tempel, compleet anders dan alle andere tempels die goud zijn. Binnen mochten helaas geen foto's worden gemaakt, maar alle muren zijn beschilderd met actualiteiten zoals 9/11 en Harry Potter. Vanaf Chiang Rai was het nog zo'n uur rijden naar de Golden Triangle. Deze plek in het noorden van Thailand ligt aan de Mekong rivier en Laos, Myanmar en Thailand grenzen hier. Met een bootje hebben we de oversteek gemaakt naar een erg toeristische markt in Laos, maar ik heb nu wel een extra stempel erbij in mijn paspoort! Hierna was het eindelijk tijd om te lunchen. Na het buffet zijn we naar de Long Neck Karen village gereden. Dit is een museum waarin mensen van verschillende stammen staan om hun waren te verkopen, met als hoogtepunt natuurlijk de beroemde Karen stam. Hoewel her erg leuk was om te zien, vond ik het toch een beetje raar om erdoor heen te lopen en foto's te maken van alle mensen. De mensen die hier 'werken' krijgen gewoon een dagelijks salaris, maar de meestal wat bedroefde blikken maken het toch wat onwennig. Vanaf de Long Neck Karen was het een lange tocht terug naar Chiang Mai, uiteindelijk was ik om 20:30 terug in het hotel en kon ik Night Bazaar op, die in de straten rondom het hotel plaatsvind.

Gisterochtend heb ik wél uitgeslapen en na het uitchecken de bus genomen naar de heuvel Doi Suthep, ongeveer 20 kilometer buiten de stad. Op deze heuvel bevind zich een erg mooie tempel. Helaas hangt er momenteel erg veel smog boven de stad, dus het mooie uitzicht werd aardig geblokkeerd. Na de terugtocht heb ik een warenhuis bezocht en ben ik de brug overgestoken naar de andere kant van de rivier. Op de terugweg ben ik opnieuw door de oude stad gelopen en naar het enige park van de stad geweest. Uiteraard heb ik heel veel terrasjes gezien om onder het genot van een smoothie of lemon juice bij te komen van de toch wel hoge temperaturen. Aan het begin van de avond werd ik terug gebracht naar het vliegveld. Heel toevallig kwam in het vliegtuig naast twee Nederlandse studenten van Hotelschool Leeuwarden te zitten die voor 10 weken op uitwisseling zijn naar Thailand. Een gezellig terugvlucht dus! De taxi chauffeur stond gelukkig al te wachten, en na mijn koffers terug te halen en een korte douche te nemen, kon ik om 2 uur vannacht lekker mijn bed in kruipen!

Het waren drie ontzettend leuke dagen en ik heb veel gezien, maar helaas is vandaag toch weer een nieuwe werkweek begonnen.

Alle foto's van de afgelopen week zijn weer hier te vinden:

https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh


  • 20 Maart 2014 - 06:50

    Louisa:

    Hoi Kayleigh, weer bedankt voor je boeiende reisverslag en de prachtige foto's. Die witte tempel is inderdaad héél bijzonder. Wat heb je weer veel gezien en meegemaakt. Dat karaoke vind ik persoonlijk helemaal niks maar alle Aziaten zijn er geloof ik gek op. De komst van je ouders is nu ook al gauw. Zij verheugen zich er heel erg op om jou en dat land te zien. Ik wens je nog een hele fijne interessante tijd en alvast heel veel plezier met het verblijf van je ouders bij jou. Groetjes, Louisa

  • 20 Maart 2014 - 19:02

    Marjan:

    Hi Kayleigh, ik ben een fan van jouw reisverslagen en kijk er elke keer naar uit.
    Wat een geweldige ervaring. Ik pas helaas niet in de koffer van je ouders, maar anders had ik meegekomen. Geniet van alles en ik kijk al weer uit naar je volgende verhalen. Groetjes Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 29144

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: