Kin kow yang ka? - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Kin kow yang ka? - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Kin kow yang ka?

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

28 Januari 2014 | Thailand, Hua Hin

Oftewel, heb je al gegeten? Dat is het thema van deze week! Ik ben bijna om de avond 'uit eten' geweest. Varierend van de KFC en Subway tot de Night market en grilled fish bij een stalletje langs de weg. Gisteravond was het hoogtepunt op de Porters New Years Party. Elk jaar geven de porters (bagagisten) een nieuwjaarsfeestje bij een van hen thuis, waarbij collega's en diens families uitgenodigd zijn. Ik had zelf geen idee waar ik terecht zou komen, maar werd overdag gebeld door Rodjana dat ik om 19:30 klaar moest staan. Samen met twee Britse hotelgasten (de enige twee) reden we naar een veld een paar honderd meter verder, waar lange tafels klaar stonden met heeeeeel veel eten. Het was ontzettend lekker; kip, varken, vis, watermeloen, papayasalade en nog veel meer. Om in de Thaise sferen te blijven was er een podium aanwezig voor de karaoke, die de hele avond werd bezet. Mijn Thaise collega's kennen in ieder geval geen schaamte als het gaat om hun zangkunsten!

De afgelopen twee dagen ben ik vrij geweest. Zondag heb ik mijn eerste massage hier gehad, gewoon in het hotel. In ruil voor een "inspectie" van de dameskleedkamer, sauna, douches en jacuzzi, mocht ik heerlijk een uur ontspannen! Een goede deal leek mij! Gisteren overdag heb ik lekker op het strand doorgebracht.

Vandaag was een grote dag voor het hotel. In Thailand is het verplicht om twee keer per jaar een ontruimingsoefening te houden. Vandaag om 15:00 was het zover: al vanochtend werd een deel van het (mannelijke) personeel in halve brandweerpakken gehesen en werd het benodigde materiaal verzameld. Om 14:55 stonden mijn collega's achter de receptie al klaar met de uitgeprinte namenlijsten en waren de liften al uitgeschakeld. Conclusie: nog voor er überhaupt ergens rook te bekennen was, was het hotel praktisch al ontruimt. Mijn taak hier is in ieder geval wel veiliger dan bij mijn vorige werk, ik hoef alleen maar in de lobby te staan en de (vandaag 0,0 gasten) de goede kant op te wijzen. Helaas deed geen enkele gast mee, zij lagen lekker langs het zwembad, terwijl wij in de brandende zon de bijna een uur durende evaluatie moesten aanhoren. Er zijn een paar 'gewonden' gevallen, maar we zijn in elk geval geslaagd voor deze ontruiming :).

Ik heb deze week mijn camera niet altijd bij de hand gehad, maar gelukkig hebben mijn collega's wél goede camera's in hun telefoons:
https://plus.google.com/photos/117813145789878959657/albums/5960545233133496353?authkey=CNv8_auyk7SGVQ

Liefs,

Kayleigh

  • 30 Januari 2014 - 12:43

    Lydia:

    Weer een leuk verslag :). XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 29225

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: