Exploring St.Lucia - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Exploring St.Lucia - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Exploring St.Lucia

Door: kayleighteer

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

09 Oktober 2011 | St. Lucia, Castries

Goedenavond!

Ik kan het haast niet geloven, maar morgen is het toch echt al vier weken geleden dat ik aankwam op dit mooie eiland!

Deze week heb ik best veel gezien/gedaan. Na vorige week zondag eerst ontzettend te verbranden op het strand, ben ik daarna naar het 'Oktoberfest en Kweyol' geweest. We hadden geen idee wat we konden verwachten, maar het was ontzttend leuk. Er werd, net zoals in Duitsland, alleen maar bier geschonken. Maar zelfs ik, heb toch nog iets lekkers daartussen kunnen vinden! De hele middag/avond wisselden dé artiesten van St. Lucia elkaar af. Ik heb geen woord verstaan van de songteksten, maar het was wel heel gaaf om de nummers van de radio live te horen (en om nu op de radio nog meer te herkennen).
Ik heb twee filmpjes geupload;): http://www.youtube.com/watch?v=kYds1DjhO3Y
http://www.youtube.com/user/KayleighC1992#p/a/u/1/KJ09Xp46YRA

Maandag t/m zaterdag heb ik gewoon weer hard gewerkt. Er zijn nu twee nieuwe concierges begonnen. Een compleet nieuwe vrouw en een meisje die ontslagen is bij de sales afdeling (maar ik heb zo het vermoeden dat ze het hier niet lang vol gaat houden). Nu pas eigenlijk merk ik hoeveel ik al heb geleerd, Onika moest namelijk mee op mijn orientation tours, en gister de hele dag met mij meelopen. Deze week ga ik ook een aantal late shifts draaien (2-10).

Dinsdag is mijn kamergenootje gekomen. Ze heeft Koreaanse ouders, maar komt uit Kazachstan en studeert uit Zwitserland. Leuke mix hè? Svetlana (die naam past overigens totaal niet bij haar uiterlijk) is gelukkig wel heel aardig. Zij is hier 10 maanden en begint in F&B.

Woensdagavond zijn we met een grote groep uit ons huis uit eten geweest voor het afscheid van Florence. Toen we terugkwamen van het restaurant was onze security guard (die moet werken van 19 tot 7) er nog steeds niet. Omdat dat wel vaker gebeurd, zijn we gewoon gaan slapen. De volgende ochtend echter, vond Fumi haar tas buiten op het gras, zonder haar geld erin. Waarschijnlijk is iemand over het hek geklommen, heeft haar hor geforceerd en met een kledinghanger de tas van haar bed gelift (waar ze overigens zelf ook lag te slapen). Best eng, we hebben met Marcela gepraat en die vind dat onze security sowieso anders moet. We hebben altijd een vrouw, en op de dag dat zij vrij is moeten we altijd aan een van haar vervangers uitleggen wat die moet doen. Marcela wil dat we een man krijgen, die ook daadwerkelijk gaat rondlopen, ipv slapen op de stoel voor mijn raam.

Vandaag heb ik eindelijk wat van het eiland gezien. Samen met Fumi en Nicole ben ik meegeweest op de Soufriere Adventure Cruise. Ipv 112 USD, mochten we mee voor 100EC. Om 7.50 moesten we bij het hotel zijn, waarna we eerst nog een stop hebben gemaakt om gasten op te halen van Sandals Halcyon. De catamaran vertrok vanaf Port Castries. Via de westkust zijn we naar het zuiden gevaren. Onderweg hebben we (vanaf het water) Anse La Raye en Canaries gezien. Vlak bij Soufriere kwamen de beroemde Pitons in zicht! In Soufriere gingen we over op 2 busjes, die ons brachten naar de botanische tuinen. Best mooi, maar de rondleiding was wat vaag, er is wel een hele mooie waterval! Vanaf het restaurant voor onze lunch hadden we een heel mooi uitzicht over Soufriere en de grootste Piton. Na het buffet kwamen we eindelijk aan bij het modderbad en de Sulphur springs. Toch jammer dat ik de geur niet heb kunnen vastleggen xP. Eerst moesten we door een bron van heel heet water en daarna konden we de modder over ons lichaam smeren. Nadat de modder hard was geworden, mochten we opnieuw het hete bad in. Mijn huid is ontzettend zacht nu! De busjes brachten ons terug naar de catamaran en na zo'n drie kwartier kwamen we aan bij Anse Cochon om te snorkelen. Heel erg mooie vissen en stukjes koraal! Na deze laatste stop van de tour voeren we terug naar Port Castries, vanaf waar onze chauffeur zo aardig was om ons voor ons huis af te zetten (met de gasten nog in de auto, dus die weten nu ook eindelijk waar we wonen xP).

Een hele leuke dag vrij dus, maar morgen mag ik weer gewoon aan het werk!

Liefs,
Kayleigh

  • 10 Oktober 2011 - 14:25

    Rietje Ennik:

    Hoi Kayleigh,

    Wat een leuke stukjes schrijf je en wat een boel ervaring doe je zo op.
    Geniet van al je belevenissen; deze tijd gaat snel weer voorbij!
    Groetjes van Plaggewagen 1

  • 10 Oktober 2011 - 14:55

    Milou:

    Hee meis!!
    wat heb je weer lekker veel gedaan! Zag je foto's al op fb, mmm heerlijk vooral nu het hier weer van dat Nederlandse prut weer is. Dus geniet er maar lekker van!
    Dikke kus en spreek je gauw weer, anders binnenkort xtje skypen!xx

  • 12 Oktober 2011 - 11:42

    Marjan:

    Hi Kayleigh,
    zo te zien vermaak je je daar wel,
    het sfeertje doet me een beetje aan Jamaica denken.
    Ondanks dat je moet werken lijkt het me daar niet echt een straf.
    Genietse.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 29173

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: