Brand?! - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Brand?! - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Brand?!

Door: kKayleigh

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

23 Oktober 2011 | St. Lucia, Castries

Hallo iedereen!

Deze week heb ik op het werk zeker niet stil gezeten! Vanuit onze wat krappe tijdelijke lounge ging het werk gewoon door, ook met twee zieken aan het begin van de week.Daarnaast was er elke dag wel iets mis met het systeem. De telefoons zijn gestopt met werken, de sleutelmachine, een van de computers en er is een paar keer een stroomstoring geweest. En oja, ik heb ook kennis gemaakt met het brandalarm. De vraag is hier alleen; wanneer is er echt brand? De eerste keer hoorde ik het alarm, toen ik de gang opstapte nadat ik gasten naar hun kamers had gebracht. Ik sprong bijna tegen het plafond, terwijl ik door de bewakers werd aangekeken alsof ik gek was. Gisteren was de tweede keer. Ik was bezig met mijn honeymoonsetup in een van de kamers toen het alarm afging. De housekeepers gingen gewoon door met het opmaken van het bed, dus na gerust gesteld te zijn door het feit dat ik zo de patiodeur uit zou kunnen rennen de tuin in, ben ik maar verder gegaan met mijn bloemen.
Wanneer er echt brand is? Geen idee dus.....

Deze week heb ik ook mijn eerste evaluatie voor school gehad; gelukkig erg positief. En na 3 weken, 3 trainingsmanagers én het opofferen van mijn vrije woensdag heb ik eindelijk twee weken extra als concierge weten te regelen; ik verhuis nu pas 23 november voor de tweede helft van 10 weken naar de front desks. Zo heb ik nu nog 4 weken om mijn leerproces als concierge af te ronden. Blijkbaar vertrouwen ze mij meer als een van de 'echte' agents die twee weken geleden is gestart, want op vrijdagmiddag heb ik zelfs even de leiding gehad. Er zijn ook wat leuke gasten momenteel in het hotel. Een koppel kwam ik vrijdag tegen na hun bruiloft. De vrouw viel me (bijna in tranen) in mijn armen en heeft me wel honderdduizend keer bedankt. Gisteren zag ik haar weer en het eerste wat ze deed was mij omhelsen. Volgens mij heb ik alle schoolregels wat betreft jargon en omgangsvormen al overtreden, maar ik krijg de indruk dat de regels van Sandals nou eenmaal wat anders zijn dat die van school.

Maandagochtend heb ik voor het eerst sinds mijn aankomst hier weer wat aan sport gedaan. Jaja, ik heb een les aquaaerobics gedaan. De les ging vrij snel voorbij en in de eerste instantie voelde ik niks, de volgende dag helaas des te meer. Dinsdagavond heb ik een poging gewaagd tot uitgaan in Rodney Bay, maar het was vrij uitgestorven, dus ik lag alsnog lekker op tijd in bed. Gisteravond ben ik met Fumi cocktails wezen drinken in de Marina. Erg gezellig, met name de afluiting met een glas chardonnay. Mijn eerste glas wijn sinds 6 weken, de serveerster heeft haast wel moeten denken dat we gestoord waren met ons enthousiasme over een glas wijn! Op mijn vrije dag vandaag heb ik vrij weinig gedaan. Het was bewolkt en regenachtig, dus een dagje strand zat er niet in! Wel zijn we 's avonds pizza gaan eten bij Key Largo.

Morgen begint weer een nieuwe werkweek, vanuit onze vernieuwde lounge en mét alle collega's ;).

Liefs,
Kayleigh


  • 24 Oktober 2011 - 03:39

    :

    Hey Kayleigh!

    Hoe nice, zo te horen bevalt concierge jou ook wel! Ik las in de quizvragen dat jullie 91 kamers als conciergesuites hebben?! Dat is kakkie veel! Hoe doen jullie dat ooit?!
    Succes!

  • 24 Oktober 2011 - 08:04

    Louisa:

    Gelukkig maar dat er niet echt brand was .. wel iets om het over te hebben, als conciërge in opleiding, want wanneer weet je wel dat er iets loos is.. Gefeliciteerd met je positieve evaluatie. We hadden niet anders verwacht natuurlijk als trouwe fans! Wel weer sporten hoor anders kun je straks je ouders niet bijbenen als ze komen. Kun je je dan wel vrijmaken ? Voor nu weer, veel plezier en groetjes ! Louisa

  • 24 Oktober 2011 - 11:22

    Oma:

    Meisje, ik ben trots op je, dat je het zo goed doet en ik ben ervan overtuigd, dat je er ook de 2e periode iets goeds van maakt.
    Sterkte

  • 24 Oktober 2011 - 11:56

    OMA VAN DER KRUIS:

    je beleeft nog wel eens wat Kayleigh!
    wat doe je als het brandalarm echt is???? groetjes

  • 24 Oktober 2011 - 15:41

    Louisa En Nick:

    Die Chardonnay foto is helemaal TOP !!!

  • 24 Oktober 2011 - 22:43

    Niek:

    :P Ja pfff rennen! In dit land: dus niet =P we lopen, europeanen hebben de klok; wij de tijd:)

    Maar wij hebben denk ik een kleine 50. Al zat werk als je 10 arrivals op één dag hebt =P

    Spreek je snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 29172

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: