Intern of agent? - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Intern of agent? - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Intern of agent?

Door: Kayleigh

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

30 Oktober 2011 | St. Lucia, Castries

Goedenavond!

Maandagochtend waren we weer live vanuit onze gerenoveerde lounge (inclusief verflucht). Meteen een drukke dag, met 17 honeymoonsetups te gaan heb ik Hygina geholpen om vervolgens meteen de gasten te ontvangen en naar hun kamers te brengen. Stilzitten was er niet bij!

De hele week bleef het eigenlijk vrij druk, maar dankzij een aantal late shifts ben ik wél naar aquaarobics geweest en heb ik toch nog wat van de zon kunnen genieten.

Dinsdag is een van de concierges ontslagen. Ze was ontslagen uit sales en pas een week of 3 bij ons aan de slag, maar nu is ze dus voorgoed weg. Vanaf morgen heb ik er dan ook een nieuwe taak bij: TLC reports maken. Elke concierge agent heeft een aantal kamers voor wie hij/zij verantwoordelijk is. De gasten moeten ongeveer 3x tijdens hun verblijf worden opgebeld en aan het eind van elke week word er een verslag naar de general manager opgestuurd. Nu Candice weg is, heb ik (ja, als intern) ook 11 kamers gekregen. Daarnaast zijn we deze week ook begonnen met het uitvoeren van de roomchecks. In feite controleren we dan of de kamers goed schoon zijn en of alle 'amenities' aanwezig zijn. Heeeel vergelijkbaar met het werk van housekeeping supervisor op onze school.

Nog steeds kan ik ook goed mijn leadership skills oefenen. Zodra Sannyua, Miriah of Lew even weggaat, krijg ik automatisch de leiding. Ook wanneer dit niet wordt aangegeven, gebeurt dit vanzelf, aangezien Onika (die officieel een van de 'echte' agents is) zelf totaal geen iniatief neemt of overzicht houdt. Gister was helemaal een uitdaging. Vrijdagmiddag vertrok ik naar huis met het idee dat dat ik 5 setups zou moeten doen, ik kwam terug gisterochtend en het waren er 10! Het eerste uur van mijn dag heb ik buiten in de brandende zon bloemen geplukt om vervolgens net op tijd te komen voor mijn orientation tour. Na twee uurtjes achter de desk kon ik beginnen met mijn setups. Drie uur later, bezweet en moe, kon ik alsnog verder met de laatste arrivals. Dat was zeker de zwaarste werkdag tot nu toe!

Vrijdag was Fumi jarig. 's Avonds zijn we met een groepje uit eten geweest in een Mexicaans restaurant. Heel gezellig! Vandaag, op mijn vrije dag, was helaas niemand anders vrij. 's Ochtends heb ik lekker in de zon gelegen en nadat Svetlana (mijn roommate) om half 4 thuiskwam zijn we naar Rodney Bay gelopen. Eerst hebben we ijs gegeten (pas mijn 3de keer hier!).Daarna besloten we om ook ergens te gaan eten. Helaas begon het heel hard te regenen. Drijfnat zijn we het eerste beste restaurant binnen gerend; opnieuw de Mexicaan. Druipend zijn we aan een tafeltje gaan zitten. Alsnog een gezellig afluiting van de dag voordat ik morgen weer begin met werken.

Liefs,
Kayleigh

https://picasaweb.google.com/kayleigh.teer/StLucia#

  • 01 November 2011 - 21:10

    Rietje Ennik:

    EINDELIJK heb ik je foto's kunnen bewonderen. Ik zag er steeds maar 2!
    Heb nu een aardige indruk van je stageplek. Behalve bloemen plukken bezig je een aantal termen waar ik niet zo veel van begrijp, ben niet zo thuis in de hotelwereld.....wat is shifts,TLC, setups (toch geen buikspieroefening?) Misschien kun je er volgende keer een woordenboekje bij doen? Ga zo door! Je leert een boel dingen waar wij geen idee van hebben. Groetjes van Plaggewagen 1

  • 02 November 2011 - 11:01

    Henk:

    Is de regen daar natter dan hier?
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 29153

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: