Chaos achter de receptie - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu Chaos achter de receptie - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Kayleigh Teer - WaarBenJij.nu

Chaos achter de receptie

Door: Kayleigh

Blijf op de hoogte en volg Kayleigh

05 December 2011 | St. Lucia, Castries

Hallo allemaal!

Deze keer geen verslag op zondag, maar op maandag. Gister was ik namelijk te druk met werken én uit eten gaan met mijn ouders! Zaterdag na mijn werk ben ik meteen doorgegaan naar hun hotel, heel leuk :).

Dit was mijn eerste week achter de front desks. Heeeel erg wennen! Maandag heb ik bij de reservationist toegekeken en geholpen met de arrivals. Vanaf donderdag stond ik achter de receptie. Gelukkig hebben ze wel meteen vertrouwen in mij, ik wat minder in de chaos. Mijn eerste ochtend heb ik meteen de draad opgepakt door te helpen met het uitchecken van gasten, en dat zijn er een stuk meer dan in de concierge lounge! De check-in 's middags ziet er voor mij nog uit als een complete chaos. Niemand kijkt om zich heen en iedereen focust alleen op zijn eigen tafel, waardoor sommige gasten vergeten worden. Ik heb het daar gister over gehad met onze supervisor, die overigens ook eerst concierge werk heeft gedaan, en zij gaat kijken hoe er meer orde aangebracht kan worden. Tussen de arrivals en departures is het vooral wachten totdat er gasten langskomen met vragen.

Dinsdag en woensdag ben ik druk bezig geweest met de cultural day. Dat was een grote ramp! Maandag kregen we van de assistent van onze trainigsmanager te horen dat we dinsdagochtend om 9 uur de keuken in zouden mogen om te koken. Maar we hadden natuurlijk nog heel veel onbeantwoorde vragen. Dinsdagochtend om 9 uur was er geen chef, geen ingredienten en geen trainigsmanager. Uiteindelijk konden we om half 1 de keuken in. Er was alleen geen amandelspijs, dus geen banketletter. Jeroen en ik hebben alle voorbereidingen gedaan voor de pepernoten en schuimpjes, zodat Natascha 's middags alleen nog maar alles in de oven zou hoeven doen.Helaas zijn de pepernoten mislukt en stonden we woensdag klaar met alleen de schuimpjes. Om 8 uur waren we in het hotel en bijna meteen werden we weer teruggestuurd om ons om te kleden; niet iedereen had namelijk begrepen dat een spijkerbroek niet bepaald representatief is. Uiteindelijk begon de dag om 10 uur. Tot ene uur of 12 waren er nog wel wat geïnteresseerden, daarna werd het heel erg rustig tot 2 uur. Hmm.. complete tijdverspilling!

Deze week en volgende week heb ik 1 dag extra vrij, dus hopelijk kan ik wat meer van het eiland gaan zien!

Liefs,
Kayleigh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kayleigh

Actief sinds 26 Aug. 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 29161

Voorgaande reizen:

16 December 2013 - 31 Mei 2014

Thailand

11 September 2011 - 01 Februari 2012

St. Lucia

Landen bezocht: